Музею Голодомору у Миргороді бути
Газета ”Прапор перемоги” 24 – Х1 – 2007 року.
Такий музей має відкритися у будинку по вул. Єрківській№ 31нагадаю,що він був збудований у 1918 році нашими батьками, дідами та священиками церкви Іоанна Богослова Павлом і Леонтіем .
З кожним роком залишається все менше свідків проклятих років панування московсько- більшовистського режиму Прохання до всіх мешканців району: пишіть, телефонуйте (5-21-02), заходьте до краєзнавчого музею, залишайте спогади батьків і дідів про всі 70 років окупаційного режиму, який знищив 20,5 млн. українців. Голодомор - це не лише величезні людські втрати, а й духовна та психологічна травми всього народу. В ім'я мільйонів безневинно замордованих ми маємо донести до людей правду, змусити світ пам'ятати про цю трагедію, щоб таке ніколи не повторилося.
Згадує в'язень личанського табору смерті Батієнко (Омельченко) Віра Володимирівна, в той час жителька хутора Королівщина:
- Нас у сім'ї в той проклятий Богом 1933 рік було 6 ротів. Батько, Омельченко Володимир Павлович, 1885 року народження, успадкував від діда Павла Федоровича велике господарство: була худоба, коні, реманент, багато землі. Все було забрано. Мати,Омельченко Тетяна Самійлівна,дочка потомственного дворянина. Серед нас, малих і босих, найстаршим був брат Іван, 1921 року народження, потім я (1926), і менші - сестра Наталка, яка народилася у 1929 році, та брат Микола -1932 року.
На знімку: Віра Володимирівна Батієнко(праворуч) і її подруга Галина Петрівна Супруненко, яка, голодуючи в 1933 році сама, підтримувала Віру Володимирівну харчами і морально, на дворищі личанського табору. Поруч завалені погріб і вигрібна яма.За будинком притулку видніється церква.
Після трагічної смерті батька, який замерз на заробітках хліба в січні 1933 року, мене віддали у табір. Тут давали на добу 100 грамів хліба або сухарів і миску баланди, невідомо з чого звареної. Спали ми на застеленій соломою долівці, хоча рідко коли висипалися. Часто-густо з «лазарету»-так ми називали єдину теплу кімнату для тяжкохворих - витягували за руки померлих, а на їх місце клали інших. Штабелювали мертвих дітей зимою на подвір'ї отця Леонтія, на схилі берега Хоролу. Весною з настанням тепла, коли з'явилися мухи, в одну з ночей трупи щезли, і ми, дітвора, не змогли знайти місце їх поховання.
Часто згадую епізод поховання моєї сусідки по ліжку на соломі, нашої заступниці, яка оберігала нас, щоб ніхто не вихопив шматок хліба, Наташі. Інколи вона ділилася з нами своїм хлібом. Коли вона померла, ми, дітвора, вигребли руками і кілками ямку біля церковної огорожі, поклали туди мертву Наташу. Прізвища її ми не знали. При житті вона була стрункою, гарною 17-річною дівчиною, в половину вища за нас. Поклали її в ямку, а ноги до колін не вміщалися. Хлопчики порадили відрубати їх сокирою, що стирчала з колоди біля купи дров. Та ми, хоч і були знесилені, докопали ямку, сховали ноги і наносили в пеленах землі на могилку. Це була перша наша могила, а скільки їх розкидано по всьому дворищу!
Коли в садку з'явилися листочки і дітвора почала об'їдати не тільки траву, а й листя-почалася масова загибель дітей. Ми нарешті дізналися, де знаходяться трупи наших товаришів - у погребі священника Леонтія. Не відаю я того, чи вивезли і переховали їх у 1934 році, перед тим, як зрівняли з лицем землі не лише погріб, а й вигрібну яму та колодязь. Всі свої дії УНКВС проводив тільки темної ночі.
Хочу висловити подяку місцевій владі за створення меморіалу” Пам'ять” з відкриттям кімнати музею.
Записав Олександр ДЖУНЬ. м. Миргород.